Kép: https://www.lego.com/
A marketing olyan, mint a LEGO. Egy-egy művet számtalan építőkocka alkot, de a Millennium Falcon, vagy az Eiffel torony felépítéséhez több kell, mint hogy a kockákat a szőnyegre borítjuk… tudatos építkezésre van szükség.
A marketingben – legyen szó akár online, akár offline megoldásokról – számtalan eszköz áll a rendelkezésünkre. Ha ehhez társítjuk a vállalati kommunikáció eszköztárát is, akkor a marketing és kommunikációs megoldások kimeríthetetlen tárháza válik elérhetővé .
Hogyan igazodjunk el a számtalan építőkocka és a végtelen lehetőségek között? Hogyan tudunk az egyes elemekből valami látványosat és értékeset építeni?
Senior tanácsadó kollégánk, Tiboldi Mária a BGE Menedzsment tanszék hallgatóinak tartott előadásában ezekről a kérdésekről és a marketing rendszerek fontosságáról, lehetőségeiről és kihívásairól beszélt, hogy a leendő szakértőket felkészítse a piac kihívásaira.
Mi a KCC-nél kiemelt figyelmet fordítunk a tudásmegosztásra, és fontosnak tartjuk, hogy a tudásunkat és tapasztalatunkat átadjuk a jövő generációinak.
Stratégia és tervezés – kövessük a használati utasítást lépésről-lépésre
Minden LEGO mellé jár egy építési útmutató, pont úgy, ahogy az IKEA bútorok mellé is. Egy leírás, ami megmutatja, hogy az egyes építőkockákat, hogyan kell egymásra rakni, egymáshoz illeszteni, hogy a végén a kívánt célt elérjük.
Abban hiszünk, hogy a marketing és PR stratégia az, amely megmutatja, hogy a kívánt cél (pl.: forgalom, márkaismertség) eléréséhez a rendelkezésünkre álló eszközök közül melyeket és milyen sorrendben alkalmazzuk. Fontosnak tartjuk, hogy a jövő szakemberei számára is minden marketing és PR tevékenység első és evidens lépése az átfogó tervezés legyen. Sose felejtsük el, mielőtt belekezdünk egy kampányba, nézzük meg, hogy megvan-e minden darabkája a Millenium Falconnak.
A starttól a célig
Mielőtt belevágunk a nagy építkezésbe lássuk, hogy mi minden áll a rendelkezésünkre- megvan-e a dobozban minden darab…
- A cég identitása és célközönsége pontosan definiálva van?
- Van valódi mondanivalónk, értjük, hogy mit miért kommunikálunk?
- Pontosan lájuk, hol tartunk most és meghatároztuk a célt, ahova el akarunk jutni?
Sajnos kommunikációs tanácsadóként rendszeresen tapasztaljuk, hogy
gyakran ezekben az alapvető kérdésekben is
tátongó lyukak akadályozzák a cégek sikerét.
Világos, hogy a megfelelő válaszok nélkül nem lehet sikeres egyetlen kampány sem, Így már a diagnózis fázisában az ügyféllel közös munka során pontosan rámutatunk az erősségekre, hiányosságokra és a lehetőségekre, hogy mérhető és az üzleti elvárásokhoz illeszkedő célokat fogalmazzunk meg. Erre alapozzuk a marketing és kommunikációs stratégiát.
Kommunikáció másképp
Élmény, siker, közösség! Ezt kell visszaadnia a megfogalmazott üzeneteknek, mivel a kommunikáció középpontjában minden esetben a vevőnek, a vevő nyereségének kell állnia. A termékelőnyök felsorolása kevés, még akkor is ha cégvezetőként ez az elsődleges fókusz.
Nem véltelen, hogy ha megnézzük a globális piacot, akkor a legnagyobb üdítőital cégek, a szórakoztató elektronikai nagyvállalatok mind élményt “árulnak”. A termék, szolgáltatás által elérhető előnyt, nyereséget, hozzáadott értéket hangsúlyozzák ki.
Másfelől azt is szem előtt kell tartanunk, hogy az elmúlt évek reklámzaja a célközönséget a semmitmondó marketing frázisokkal szemben immunissá tette. Ezért marketing és kommunikációs tanácsadóként az az egyik fő feladatunk, hogy a szavakat, az ígéreteketet valódi jelentéssel töltsük meg, hogy ezáltal megerősítve a hitelességet.
“Szavakat adunk a céljaidhoz”
A hitelesség és a lojalitás kéz a kézben jár
Folyamatos és összehangolt kommunikáció – csak ezzel lehet elérni, hogy a hideg célközönség tagjai lelkes és elkötelezett törzsvásárlókká, rajongókká, vagy akár márkanagykövetekké váljanak.
Rome wasn’t build in a day
De a nagy eredmények időt igényelnek. Aki újra és újra impulzusszerűen kommunikál, kampányol, az mindig csak kér. Ismerős az a „barát”, aki csak akkor hív fel, ha kell neki valami? Azok a vállalatok, amelyek csak értékesítés céljából kommunikálnak, ezt a szerepet töltik be a piacon.
A folyamatos jelenlét és kommunikáció elengedhetetlen a hitelességhez.
80%-ban oktass, szórakoztass, kommunikálj – adj értékes tartalmat, csak a maradék 20%-ban értékesíts
Milyen lehetőségek vannak erre? A cég méretétől és profiljától függően számtalan lehetőség áll a rendelkezésünkre.
Jó helyre tedd a kockát!
A hitelesség nem csak azon múlik, hogy mit mondunk, hanem azon is, hogy hol mondjuk el. Az eltérő csatornák csak úgy, ahogyan az ár is pozícionálja a vállalkozást és legalább annyira beszédes, mint maga a tartalom, ami megosztásra kerül rajta.
Bár végtelen számú marketing és kommunikációs eszköz áll rendelkezésünkre, ez még nem jelenti azt, hogy mindent használnunk is kell. A vállalat megfogalmazott értékeihez illeszkedő eszközöket érdemes választanunk, amelyekkel hitelesen érhető el a releváns célközönség.
Próbáld ki! Tesztelj, mérj, optimalizálj!
Mi hiszünk az adatvezért növekedésben.Az eszközöket nem a népszerűségük és az aktuális trendek alapján ítéljük meg, hanem az általuk realizált eredmények alapján. Tudjuk, a mérőszámok nem hazudnak. Ezért
az egyszerű számokból az értelmezési (tanácsadói) folyamat során
a megfelelő kontextus meghatározásával
felszínre hozzuk a jelentőséggel bíró adatokat.
Egy olyan nagy munka, mint a Millenium Falcon megépítése, vagy mint egy cég átfogó marketing és PR stratégiájának megalkotása és végrehajtása sokkal könnyebb, ha van segítséged. Egy olyan csapat, amelynek tagjai mind a 7500 építőelemet úgy ismeri, mint a tenyerüket.
Kommunikációs tanácsadóként nem csak a kezedbe adjuk a felkelelő kockákat, de az építékezésben is segtíünk.
Munkamódszerünkről, partnereinkről és szakembereinkről is tájékozódhat weboldalunkon.
Legutóbbi munkáink
A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) köt stratégiai partnerséget szervezetfejlesztés és belső kommunikáció terén
Budapest, 2024. szeptember 5. – A Novotel Budapest Centrum szálloda örömmel jelenti be, hogy stratégiai partnerséget kötött a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) szervezetfejlesztési és belső kommunikációs tanácsadás terén. A szálloda, amely 2022-ben...
Innovatív startuper vonalon bővíti ügyfélkörét a KCC
Kertész András tanácsadó cégét kérte fel Záborszky Péter sikeres startuper és befektető projektjei teljes körű kommunikációjának lebonyolítására A Kertesz Communications Consulting (KCC) a Chameleon Smart Home-ot követően, amely Magyarország első tőzsdére lépő...
Nagy Péter Gábor: A tőzsde a növekedésről és a transzparenciáról szól
Út a tőzsdére - páros interjúk a tőzsde világából - 2. rész Nagy Péter Gábor, BÉT, igazgató, Értékesítési, Marketing és Kibocsátói Akvizíciók Igazgatóság – Kertész András, KCC – CEO2024. április Út a tőzsdére – Páros interjúk a tőzsde világából című, a tőzsde...