Vannak a boomerek. Boomernek lenni egyáltalán nem könnyű a mai szélessávon 5G-vel száguldó digitális világban. A Facebookot is majd’ egy évtizedbe telt megtanulni, aztán mire megszokta, bumm, elavult. A többivel már nem is frusztrálja magát. Mit tesz az okos boomer? Rábízza a cége SM marketingjét (mert a rövidítésekkel már egészen otthonos) egy megfelelő szakemberre. Kéri a havi riportokat és a számokat, mert azokat jól érti. Amíg jönnek az eredmények, nem bonyolódik a részletekbe.
Aztán ott az XY generáció. Vagyis az X és annak a széle. Edzett túlélőként mindenbe beletanult. Kezdetben kicsit zavarosak voltak a hestegek és az instasztorik, de mára már aktív használójuk, fogyasztja és gyártja a posztokat, mindenre talál megoldást a youtubeon, az autóban pedig podcastot hallgat. 15 éve mondjuk még nem gondolta volna, más világ volt. De ma már tudja használni a META hirdetéskezelőt (jah, egy csomó tréninget végigült), és maximum azért kér fel online marketingest a vállalkozásához, mert annak több ideje van az ilyesmire. Gyakran meg is mondja neki, hogy mit szeretne, konkrét elképzelései vannak. Az egy kicsit zavarja, hogy a social media folyamatos változásban van, nehezen alkalmazkodik.
Az Y fiatalabb tagjának nem igazán okoz fejfájást ez az egész. Egészen fiatalon találkozott a social mediával, vele együtt nőtt fel. Uralja a terepet. Minden csatornán otthonosan mozog, azonnal tartalmat gyárt. Néha titkon úgy érzi, már kicsit belefáradt az újdonságokba, bár az AI azért veszettül izgalmas, elsők között épít is rá egy szolgáltatást. Erőssége, hogy nem gondolja, hogy mindenhez ért, tiszteli a társszakmákat. Egész jó stratégiákat is össze tud rakni, de azért nem baj, ha egy befutott X vagy boomer mentorálja. Az amúgy is elég menő dolog.
És akkor jön a Z, az új generáció. Mobillal a (szülei) kezében született, mindent is tud. Nem trendkövető, hanem formáló. Ha van benne elég kurázsi. Bár abban nem biztos, hogy ez a szó mit jelent. Canvában szerkeszt, nem is rosszul, minek ide grafikus. Gyors, hatékony, nem tököl. Több vasat tart egyszerre a tűzben, játszi könnyedséggel. Ha okos, tudja, hogy a szakmai alázattal támogatókat szerez. És ha a magabiztosság mellett tehetséges is, tényleg övé a világ.
A generációs tipizálás egy görbe tükör, amelyben olykor nehéz tisztán látni magunkat és a munkatársainkat. Mint minden rendszernél, itt is a kivételek erősítik a szabályt. Vezetőként a legnehezebb feladat talán őket felismerni. A húszas évei végén járó szakember, aki kiváló stratégiai érzékkel rendelkezik, vagy a népes követőtábort gyűjtő hatvanas kolléganő hol foglalja el a helyét a csapatban úgy, hogy ne triggereljen generációs konfliktusokat? Amikor csapatot építünk, egy olyan generációs mixet kell összeállítanunk, ahol mindenki a helyén van, nem feltétlen az életkora, hanem a tehetsége, tapasztalata, affinitása alapján.
Mi, a KCC-nél többgenerációs csapatként kapcsolódni tudunk a vállalat céljaihoz, akár fiatal menedzsmentnek stratégiai iránymutatásban, akár nagyvállalatnak kreatív ötletekben és kivitelezésben van szüksége támogatásra.
Munkamódszerünkről, partnereinkről és szakembereinkről is tájékozódhat weboldalunkon.
Legutóbbi munkáink
A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) köt stratégiai partnerséget szervezetfejlesztés és belső kommunikáció terén
Budapest, 2024. szeptember 5. – A Novotel Budapest Centrum szálloda örömmel jelenti be, hogy stratégiai partnerséget kötött a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) szervezetfejlesztési és belső kommunikációs tanácsadás terén. A szálloda, amely 2022-ben...
Innovatív startuper vonalon bővíti ügyfélkörét a KCC
Kertész András tanácsadó cégét kérte fel Záborszky Péter sikeres startuper és befektető projektjei teljes körű kommunikációjának lebonyolítására A Kertesz Communications Consulting (KCC) a Chameleon Smart Home-ot követően, amely Magyarország első tőzsdére lépő...
Nagy Péter Gábor: A tőzsde a növekedésről és a transzparenciáról szól
Út a tőzsdére - páros interjúk a tőzsde világából - 2. rész Nagy Péter Gábor, BÉT, igazgató, Értékesítési, Marketing és Kibocsátói Akvizíciók Igazgatóság – Kertész András, KCC – CEO2024. április Út a tőzsdére – Páros interjúk a tőzsde világából című, a tőzsde...