Oldal kiválasztása
Tenni másokért és profitot termelni? CSR vagy Vállalati Kulturális Diplomácia?

Minden corporate fogalomnak van felemelkedése, tündöklése és bukása. Ezt láthattuk a CSR-nál is (Corporate Social Responsibility – Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás), amely a 2000-es évek elejétől kezdve emelkedett fel és vált alapvető elvárássá a nagyvállalatok körében. Majd jött a 2009-es gazdasági világválság, amely úgy elsöpörte a tenni akarást, hogy a CSR projektek máig nem tértek magukhoz.

Ez egyrészt szomorú, másrészt nem az, mivel a legtöbb ilyen nagyvállalati projekt vagy látszattevékenységet rejtett, vagy csak nagyon korlátozottan, lokálisan és ideiglenesen tudott segítséget nyújtani.

A Covid-19 és a globális feszültségek mindenkit érintenek: a nagyvállalatokat ugyanúgy, mint az “egyszerű” polgárokat. Átalakítják a prioritásokat, a piacokat, a vásárlási szokásokat, és azt is, mit vár az egyén a nagyvállalattól, legyen szó szolgáltatásról, termékekről, corporate brandről vagy employer brandről.

És ezen a ponton érkezünk el a CCD-hez, hiszen fel kell tennünk a kérdést: hogyan tudunk segíteni az ügyfeleinknek, a munkavállalóinknak, a szociális környezetnek, amelybe beágyazottan működik a cég, és mindez hogyan lesz jó nekünk, a cégnek.

A Vállalati Kulturális Diplomácia segítségével, amely képes direkt és indirekt módon közvetíteni a vállalati értékeket és beágyazni a céget a társadalom szövetébe, megadja erre a választ.

Mondanunk sem kell, hogy amellett, hogy ez milyen izgalmas és összetett kommunikációs feladat, stratégiaalkotás és profit oldalon mekkora biztonságot és nyereséget jelent.

A CCD a CSR upgrade-elt változataként a nagyvállalatok esetében befelé és kifelé is komoly hatást tud gyakorolni, ugyanakkor Magyarországon kevesen ismerik a vállalati kulturális diplomáciát, mint a vállalati eszközt, pedig a kommunikáció, a vállalati kultúraépítés és a brandépítés egyik fontos eleme.

A Corporate Cultural Diplomacy célja, hogy támogassa a mélyebb megértést a vállalati értékek és közösségi értékek tekintetében, amely magába foglalja a különbségeket és hasonlóságokat is. Korlátozza a kulturális előítéletek létrejöttét és terjedését, ugyanakkor a kölcsönös tiszteletet a vállalat belső kommunikációjának szerves részévé teszi. Támogatja az interakciókat és az együttműködéseket. A CCD nem csak interkulturális tekintetben érdekes, de hídként szolgálhat egy adott országban élő, egy nyelvet beszélő de eltérő társadalmi osztályhoz és szociokulturális közeghez tartozó egyének és csoportok között is.

A nemzetközi cégek tekintetében jelentős üzleti előnyt jelent, ha az interkulturális tanulás támogatásával képes egy adott szervezet az eredményességét növelni, tevékenységét optimalizálni és folyamatait gyorsítani. Világos, hogy a vállalati kulturális diplomáciai tevékenységek nem csupán egy adott cég számára teremtenek értéket, de jelentős hatást gyakorolhatnak arra a szociális környezetre is, amelybe beágyazottan működik a cég.

Összefoglalva: a vállalati kultúra fejlesztése, a CSR projektek, a People Culture management mellett a vállalati kulturális diplomácia a külső és belső kultúraépítés egy összetettebb és magasabb szintje.  

Amennyiben nagyobb hatást szeretne gyakorolni, összehangolná a vállalat belső programjait és kommunikációját, a céges brandépítést, a társadalmi felelősségvállalás projektjeit, hitelesebb és határozottabb képet mutatna a cégről, hogy építse az employer brandjét és növelje a bevételeit, keressen minket bizalommal, segítünk.

Legutóbbi munkáink

Innovatív startuper vonalon bővíti ügyfélkörét a KCC

Kertész András tanácsadó cégét kérte fel Záborszky Péter sikeres startuper és befektető projektjei teljes körű kommunikációjának lebonyolítására A Kertesz Communications Consulting (KCC) a Chameleon Smart Home-ot követően, amely Magyarország első tőzsdére lépő...

bővebben